20 mars 2009

Angelitas kaninvotter



På Hobbyboden kommer det av og til opp etterlysninger. Angelite søkte etter mønster til votter med roser og med kaniner. Her på siden er det jo et diagram til harepusvotter og her er to varianter av vottene som Angelita husket som liten. Jeg liker å strikke votter slik at den som har dem på ser motivet rett vei, men det er en smaksak, orginalen har kaninen opp-ned, slik at den blir rett for dem som ser på.
Rosevottene hadde vært forglemt på en buss. Det finnes en nydelig oppskrift på rosevott her, men diagrammet under er tegnet etter beste evne fra den votten jeg så på bildet og har en enklere bord. Denne typen votter lages det mange varianter av hvor mønster vandrer fra land til land, derfor ser jeg ikke behov for å vise til noe copyright på mine sider. Jeg blir kjempeglad hvis dere legger inn i kort kommentar når dere skriver ut bildene.



1 kommentar:

Anonym sa...

Så flink du er! Til å tegne ned, gjenskape og dele mønster. Takk.